Tuesday 17 January 2012

Jom buat duit kat blog



Anda asyik dengan blog anda tiap-tiap hari, menghabiskan masa dengan bermain blog tanpa menerima sesuatu faedah. Oleh itu, manfaatkan masa tersebut dengan bermain blog sambil terima duit. hehe. banyak cara yang boleh dilakukan:

Salah satu nya adalah dengan berbisnes melalui blog. Mereka yang mempunyai perniagaan sampingan kebiasaannya akan menggunakan blog sebagai medium pemasaran mereka, berdasarkan statistik, para pengguna blog sehingga 2011 telah mencecah sebanyak lebih 1,97 bilion pengguna internet. Para pengguna secara kolektif melayari lebih 266 juta laman web setiap hari. Sudah tentu nombor-nombor ini sentiasa berkembang dan tiap-tiap 1000 saat atau lebih, lebih daripada 4,500 pengguna internet bertambah.

 

Dianggarkan 11%, atau 50 juta pengguna internet adalah pembaca blog, 75,000 blog dibina setiap hari dan

50 000 blog dikemaskini setiap jam.




Jadi, ini membuatkan ramai peniaga lebih berminat untuk memasarkan produk mereka di dalam blog. Kita juga boleh, nak jual apa? letak sahaja apa benda yang anda rasa nak jual dan bernilai, pakaian lama, jam lama, handphone lama.. hehe.. mudah

Satu cara lagi ialah dengan membenarkan iklan dalam blog anda. Anda pasti sudah tahu tentang adsen kan?? gadget baru dalam blogspot. Ianya adalah salah satu medium untuk membantu anda bermain bog sambil menerima duit.

Ada banyak lagi website yang memberi peluang blogger untuk mempersembahkan blog mereka sebagai tempat untuk mengiklankan sesuatu.

Contohnya seperti PayPerPost, Click Sini
, tidak perlu khuatir, hanya perlu daftar blog anda untuk mereka, daftar percuma. dan mereka akan membantu anda untuk mendapatkan company yang berminat untuk menampal iklan didalam blog anda.

Jadi apa tunggu lagi, tak perlu membuang masa bermain blog dari siang ke malam tanpa mendapatkan sesuatu, buat duit dengannya.. dan rajin-rajinlah berblogging. tapi jangan sampai lupa dunia pulak. hehe. salam semua.


Entri ini khas dibuat untuk menempel ayat dibawah ini sebenarnya. hehe
"Against a monster proceeds an intentional unfortunate."

No comments:

Post a Comment