Tuesday 2 August 2011

Entri Peribadi, Sila Jangan baca jika terasa nak muntah :P


Assalamualaikum w.b. pembuka bicara. Dengan ini saya ingin mengumumkan yang empunya blog ini ingin menerbitkan sebuah lagi entri baru di laman blognya. Huhu, entri pn tak banyak sbenarnya, sbb empunya blog tak pandai mengarang, hahahaks... Empunya blog ni sbnarnya jarang buat entri pasal peribadi, tapi bila dia baca blog seseorang, dia terasa yang dia pun patut buat entri tentangnya :)
Entri tentang seorang jelita yang telah menambahkan lagi perisa kegembiraan dalam hidup empunya blog, nak tau sape? tnggu kjap. Kenal bila? hehe, empunya blog mula mengenalinya pada suatu outing ringkas yang tak dirancang langsung huhu. Tapi kali pertama bertemu adalah pada suatu program ilmiah yang dianjurkan hasil kerjasama pihak UUM dan juga Sekolah Jambatan Putih Tawau. 
Dalam entrinya, si dia ada berkata "Yang wt sya geram kadang ngn dye ney suka sgt tegur taik lalat sya, org lain tak penah pon tegur taik lalat sya". huhu, honey sorry. tapi tek lalat tu jgak la mengingatkn bey tntang honey :) Tek lalat tu lah yg sy slalu lihat wktu program aritu. pastu dapat tau si dia telah"meng add" sy kt laman muka buku. Mula-mula tak ingat sangat, tapi pas dah slalu chat kt ctu, baru teringat si dia lah org yg punya tek lalat sama yang sy slalu lihat aritu :). Jd honey jgn mrah yew.. suke tek lalat tu.. huhuhu.... Pada mulanya, perasaan tu wujud hanya sekadar hubungan abang dan adik. Sbb, sy berpegang kepada prinsip seorang fasilitator iaitu tiada sebarang hubungan perasaan antara fasi dan adek fasi. Tapi bila dapat tau dari kawan baikny yang dia juga menyimpan perasaan trhadap sy, mulalah hati rasa gelisa, takut hati ini pun jtuh kepadany. Tapi, jika ini memang yg ditakdirkan, alhamdulillah. 
Sy memang mempunyai perasaan sama sepertinya. Si dia baik sangat, menerima seadanya sy. Kekadang tu, dia suka buat sy geram, asyik nak buat sy jeles. Tp, sebab nak control ke"machoan" tu, tahan je la walaupun mmg jeles. hahaha. Sangat menyayanginya sekarang, dia memahami dan sy juga memahami.. Walaupun, mungkin baru sekejap hubungan kami, hmm.. kalau ikut,  masih dalam tahap percubaan kot. hehe, tak pn, dlm tahap penyesuaian skarng. tapi, kami da kata mcm da kenal lama. cuma perasaan malu masi ada. tapi, memang perlu pn, jika perasaan malu tiada dalam perhubungan, maka perhubungan itu bisa lari dari landasan agama, x pun, hubungan bisa sampai ke tahap kejatuhan degan cepat. oleh itu, perasaan malu perlu wujud dalam perhubungan.. 
Seperkara lagi, dalam entri ni, saya nak bagitau dengan dia sebenarnya sesuatu. Kami tahu, yang saya (empunya blog) akan berangkat balik belajar di UUM kedah 5hb 9 lepas Raya Aidilfitri, dan berkemungkinan tidak akan pulang ke Tawau lagi dalam tempoh 2 tahun. Takut sebenarnya untuk meninggalkan nya, sbb amat pedih derita merindu itu. bahkan, sekarang pun, sama ada dia atau saya sendiri, merasa gelisah jika tidak berhubung dalam sehari. Apatah lagi bila saya meninggalkannya selama 2 tahun :( banyak perkara dan dugaan yang bakal ditempuhi. tu dah masuk tahap bertahan tu, dan semoga kami dapat bertahan :) (macam cerita Lagenda Budak Setan la plak) hehe... Dah la, banyak sgt kenangan bulan2 pertama ni. Ntah macam mana la saya bila berjauhan dengan nya. Lagi takut bila suatu hari lepas, saya dapat suatu mimpi burok (bagi saya) xnk cerita.... harap2 lah ianya hanya suatu mainan tidur... 

Hmm... entri ni da macam entri blog2 dak perempuan la plak.. hahaha... harap2 tiada sapa baca.. hahahahahahahahahahaha.. ohya, nak bagi link entri yang dia tulis tentang saya (empunya blog ini) --> klik sini.. :) Have a pleasant reading :) but not reading at all is better :p :p
The Both Of Us, Hopefully forever.

No comments:

Post a Comment