Thursday 21 April 2011

Embun Di Hujung Rumput, Cepatlah kau berlalu...

   Salam, post ini saja nk bgtau yg sy dgn sendiriny bngun diawal pagi jumaat ini tnpa sesiapa yg pksa atau sebarang desakan.. Ntah knapa, hmm..... tp yg pstiny, beberapa ari kbelakangan ni terasa ati ini merasa sedih, kesunyian... Sedih dan kesunyian tu bukanlah prkataan yg sesuai sbenarny bg mnggambarkan ati ini... Sebagai seorang yg cuba ingin mnjadi matang, kebiasaan ny perasaan sperti ini mudah saja utk dileraikan, tp kali ini amat berbeza... 

   Bermula rabu mlm yg lepas 20hb april 2011. terasa sesuatu yg telah mmbangkitkan perasaan gembira pd diri, namun kehadiran Nya sekejap sahaja sehingga merasakan kebankitan yang hanya datang sekejap itu terlalu sukar utk dilepaskan, dibiarkan pergi, dan lesap begitu sjh.. Knapa slama ini perasaan itu x pernah timbul skalipun sejak qu menjejakkan kaki ke dalam Dunia Baru ini? Walaupun bnyk memori dan kenangan yg telah pergidiiringi masa, tp tidaklah seberat kali ini..

    Mngapa prasaan ini mnjadi tidak matang smula? bukankah slama ini kau telah dilatih utk menahan, mengawal keobsesanmu agar kau lebih matang?? oh hati dan perasaan, segera lah kau pulih, lepaskan lah kenangan itu, biarlah ianya pergi dan tidak akan kembali lagi, biarkan lah ia terpadam dan tidak akan terungkit semula walau sedetik sekalipun... BERTAHANLAH WAHAI HATI DAN PERASAAN, JGN BIARKAN DIRIMU DILEMAHKAN OLEH SUATU YANG MUSTAHIL.. biarlah ianya menjadi embundi hujung rumput, mustahil utk kekal... amin... :)

No comments:

Post a Comment